Hvad er Responsive annoncer i Google Ads - ATAK A/S

Responsive annoncer

Hvad er responsive søge-og displayannoncer?

Responsive annoncer er et annonceformat i Google Ads. Der findes både responsive søgeannoncer og responsive displayannoncer.

Responsive søgeannoncer

I øjeblikket er responsive søgeannnoncer en betaversion, og er derfor ikke tilgængelig for alle annoncører. En responsiv søgeannonce er en annonce, der kan tilpasses, så dine potentielle kunder kan få vist mere tekst og mere relevante budskaber. Når du opretter din responsive søgeannonce skal du tilføje flere forskellige overskrifter og beskrivelser, som Google roterer for at teste hvilke kombinationer, der er mest effektive. Du skal tilføje minimum 3 overskrifter og maksimum 15. Af beskrivelser skal du mindst tilføje 2 og maksimum 4. Vi anbefaler at du tilføjer så mange overskrifter og beskrivelser som muligt, og gerne unikke.

Dine overskrifter og beskrivelser kan forekomme i vilkårlig rækkefølge, medmindre du fastsætter dem til en bestemt position, så de skal både kunne fungere hver for sig og sammen på kryds og tværs.

Responsive displayannoncer

Responsive displayannoncer fungerer på samme måde som responsive søgeannoncer, med den ene undtagelse at i displayannoncerne skal du også tilføje billeder og logoer. I en responsiv displayannonce kan du tilføje 1-5 overskrifter på 30 tegn, 1 lang overskrift, 1-5 beskrivelser på 90 tegn, virksomhedsnavn, webadresse, op til 15 markedsføringsbilleder i liggende eller kvadratisk form samt op til 5 logoer.

Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

+ Vælg produktområde*

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.