Shitstorm Pro

Daghold eller onlinekursus: Sådan håndterer du en shitstorm

shitstorm kursus

Shitstorms er blandt de største trusler for dansk og internationalt erhvervsliv, og tager man dem ikke alvorligt samt får den rigtige shitstorm-rådgivning, risikerer man at komme rigtig galt af sted.

Shitstorm Pro kursus

Shitstorms bliver mere udbredt og resulterer i, at virksomheder pludselig rammes af massive klager og sure opstød på deres sociale medier, i medierne og andre steder på nettet. Konsekvenserne af at ende i den offentlige og digitale gabestok kan være enorme, hvis ikke man håndterer situationen rigtigt.

På ATAK Nordics 3-ugers kursus i Shitstorm PRO får du et indblik i en lang række data og værktøjer, der klæder dig på til at opbygge en proaktiv strategi samt håndtere en aktuel shitstorm. Du får 360 graders forståelse af vigtigheden i både intern og ekstern kommunikation under en digital krise, så skaden begrænses mest muligt. Du bliver undervist af landets absolut førende specialister på området.

DAGHOLD & ONLINEKURSUS: Kurset SHITSTORM PRO tilbydes både som daghold eller som et rent eller delvist onlinekursus (Via Zoom)

shitstorm kursus præsenteret af William Atak

Praktiske informationer

Kurset henvender sig til dig, der har interesse for og arbejder med digital markedsføring og kommunikation, e-handel og alle de muligheder og udfordringer, som det bringer med sig. Der kræves ingen forudgående kendskab andet end en lyst til at lære om de forskellige kanaler og medier.

Kurset løber i 3 uger og er et fuldtidsstudie. Der er skemalagt undervisning 3 dage om ugen og selvstudie de dage, der ikke er undervisning. Undervisningen er fra kl. 9 til kl. 14. Der er fuld forplejning på alle kursusdage.

Varighed: 3 uger
Pris: Kr. 12.449 (ekskl. moms)

shitstorm kursus

Kursusprogram

LektionEmne
1Hvad er en shitstorm, hvorfor opstår den, og hvordan forberedes en shitstorm-strategi.
2Analyse af shitstorm-cases og brug af teknikker og værktøjer.
3Håndtering af shitstorms – OFFLINE. Håndtering af pressen/offentligheden inkl. intern kommunikation og pressemeddelelser.
4Håndtering af shitstorms – Sociale medier, Google og anmeldelsesplatforme.
5Fake news og falske anklager, herunder chikane af personale.
6Jura og digital oprydning.
Hvad siger tidligere kursus-deltagere
”Shitstorm og dårlig omtale på nettet er noget, vi alle nok har hørt om, men omfanget og konsekvenserne af det – det får William Atak i den grad sat fokus på i sit oplæg! Med relevante eksempler, stærk kommunikation og en portion god humor får William guidet én gennem denne jungle af internettets ”fælder”. William er meget konkret i sine råd til, hvordan man undgår og hvordan man håndterer shitstorm – formidlet på en pædagogisk måde, så alle kan være med.”
Luise Moe Meyer
Øresundsregionen
”Meget interessant oplæg. Det var noget, som mange af os virkelig kunne bruge! Oplægget gav indsigt i anvendelige værktøjer til en travl hverdag, hvor det er vigtigt at holde fokus på de primære medier, hvor vores gæster ytrer sig. Vigtigt i dagens verden er at holde værdien af positive words of mouth for øje – og det modsatte!”
Susanne Solskov
Aalborg Zoo
”William Atak talte på vores seneste konference om Cyber Strategi arrangeret af IT-Branchen og Berlingske Media. Han formåede i overbevisende grad at fange deltagernes interesse med en blanding af dyb faglig indsigt, humor og overskud. For mange var det en decideret øjenåbner at få demonstreret, hvor stor skade en shitstorm kan forvolde på virksomheders og privatpersoners omdømme. Vi skal uden tvivl have ATAK med på holdet, når vi næste gang taler om EU-persondataforordningen.”
Gitte Gormsen
Reach Media