Hvad er Manuel budgivning for klik i Google Ads?

Manuel budgivning for klik

Sådan bruger du manuel budgivning

 

Manuel budgivning for klik (manuel CPC) er en kampagneindstilling i Google Ads. Her kan du manuelt definere en maksimum grænse på dine klikpriser (CPC) for at give dig bedst muligt kontrol over din annoncering, og sikre, at du kan kontrollere udgifterne for Google Ads og optimere systemet til at give en fornuftig indtjening.

Du kan se funktionen på kampagneniveau under Indstillinger =>” budgivning”, hvor du kan åbne op for feltet og redigere din budgivning.

Når du har valgt “manuel budgivning for klik”, kan du nu gå ind i dine annoncegrupper og justere klikpriserne for hele annoncegrupper eller endnu bedre vælge søgeord og tilpasse klikpriserne enkeltvis.

Jo mere data og viden du har om din webtrafik og dit salg, des bedre kan du indstille dine klikpriser. Har du styr på dine konverteringsdata, kan du sætte klikprisen efter disse og sikre, at du genererer profit. Ellers kan dine søgeords gennemsnitlige position være en god rettesnor. Hvis du vil vises på et søgeord, bør du som udgangspunkt blive vist i toppen af side 1, da det vil give den bedste CTR og dermed kvalitet. Du behøver dog ikke at ligge nr. 1 hver gang, så en gns. position på 2 er tæt på optimal for de fleste.

Vores anbefaling:

Sæt altid dine klikpriser selv, specielt hvis du har et stort Google Ads dagsbudget. Selvom Google Ads er genialt, så er automatisk budgivning efter vores erfaring et lidt diffust system.

Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

+ Vælg produktområde*

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.