Reputation Management

Reputation Management

negative anmeldelser

Taber du til konkurrenterne, hvis du ignorerer Trustpilot?

Når det kommer til virksomheders omdømme, er anmeldelsessitet Trustpilot blevet en magtfaktor, der er svær at komme uden om. Men behøver din virksomhed at være på Trustpilot?

Ifølge Trustpilot selv har mediet netop rundet 50.000 danske domæner med […]

Læs artiklen

Trump går i kødet på Google – er utilfreds med sit digitale omdømme

Google forsøger bevidst at begrave positive historier og erstatte dem med skadelige nyheder online, påstår Donald Trump. Men snyder Google virkelig med søgeresultaterne, eller skal forklaringen på de negative historier findes et andet sted? Forstå hvordan negative historier over tid kan skabe et […]

Læs artiklen

Da ATAK vandt over Google

I februar 2017 vandt ATAK i samarbejde med Datatilsynet en sag mod Google om fjernelse af to søgeresultater. Sagen blev ført på vegne af en kunde og havde sin start helt tilbage i 2015.

Læs artiklen

I hvor høj grad påvirkes dine potentielle kunder af online anmeldelser?

Online anmeldelser er et tveægget sværd. De gode anmeldelser kan være med til at overtale potentielle kunder til at handle hos netop dig og ikke dine konkurrenter. Modsat kan dårlige anmeldelser, hvad enten de er berettigede eller ej, være med til at skræmme køberne væk. Men hvor stor er denne effekt egentlig, og kan det virkelig betale sig at gøre en ekstraordinær indsats for at forbedre og/eller få fjernet negative online anmeldelser?

Læs artiklen
sextortion-sexafpresning

Sextortion – Afpresning med videooptagelser (sexafpresning)

Hvad er sextortion / sexafpresning?

[Sextortion: Sammensætning af ”Sex” og ”Extortion”. På dansk også kaldet sexafpresning].

Den digitale tidsalder byder på nye former for kriminalitet. I dette indlæg fortæller om webcam-afpresning, hvor helt ”almindelige mennesker” og organiserede kriminelle igennem en del år har […]

Læs artiklen
hvordan håndterer man negative anmeldelser

Hvordan håndterer man negative anmeldelser?

Negative anmeldelser er aldrig gode at have liggende. Især når man tager i betragtning, at op mod 70% (læs hele analysen her) af kunderne vil fravælge at handle hos en virksomhed, der har dårlig omtale liggende online. Derfor bør man som virksomhed aldrig ignorere en negativ anmeldelse – den rette håndtering kan nemlig gøre, at skaden begrænses eller fjernes helt.

Læs artiklen
Shitstorm på sociale medier

Shitstorm på sociale medier

Det river og rusker på de sociale medier. Små lette briser af negativ omtale af virksomheder udvikler sig hurtigere end nogensinde før. Briserne får meget nemt tilført ekstra energi gennem brugernes engagement og hurtige digitale interaktioner. Briserne bliver til storme – og nogle gange til store orkaner. Shitstormene har indtaget de sociale medier med fuld fart.

Læs artiklen

Vend shitstormen til en candystorm

De fleste er efterhånden bekendt med begrebet ”shitstorm”. Efter den digitale udvikling er nået dertil, hvor den er i dag, og brugen af de sociale medier er blevet så stor, har en hel del virksomheder og privatpersoner oplevet at komme ud i en shitstorm. Det er potentielt meget skadeligt for omdømmet og kan have signifikante konsekvenser for virksomheden eller personens fremtidige virke.

Læs artiklen

20 ting du skal vide om Online Reputation Management

Indledning: Hvad er Online Reputation Management?

For dem, der ikke ved, hvad Online Reputation Management (ORM) er, vil vi meget kort introducere ORM. På dansk kan disciplinen oversættes til ”håndtering af online omdømme”, dog bruges det engelske begreb for […]

Læs artiklen