Reputation Management

Reputation Management

Fem online reputation management tips

5 Online Reputation Management Tips som alle bør gøre brug af

Online Reputation Management er noget, som alle bør være opmærksomme på, og som alle kan få noget ud af. Uanset om man er en almindelig privatperson eller et verdenskendt brand, er der ikke nogen vej udenom, at ens online omdømme har betydning. Med Online […]

Læs artiklen
Fjern kritisk artikel

Kritik i avis på nettet: Kan man fjerne en kritisk artikel fra Google?

Er du stødt på én eller flere kritiske artikler om dig eller din virksomhed på Google? Undrer du dig over, hvorfor en kritisk artikel rangerer højt i søgeresultatet, når der søges på dit eller virksomhedens navn? Spekulerer du på konsekvenserne af kritik i en avis online? Og vil du gerne vide, hvordan du kan fjerne eller begrave en kritisk artikel i Googles søgeresultater?

Læs artiklen
Deepfake - hvad er det?

Deepfake – hvad er det, og hvilke konsekvenser kan det få?

Deepfake er et begreb, der er blevet brugt en del i de senere år – både på de social medier og på traditionelle nyhedsmedier. Selvom det er helt nyt, har det nemlig allerede stor indflydelse og kan få uoverskuelige konsekvenser for vores samfund og demokrati, som vi kender det i dag. Deepfake giver en helt ny dimension til fake news og gør det sværere end nogensinde at skelne mellem ægte og falskt i den konstante nyhedsstrøm. Men hvad er det egentlig, hvordan vil konsekvenserne påvirke vores samfund, og hvad kan vi gøre for at forhindre det?

Læs artiklen
Troværdighed på hjemmeside

Reputation Marketing: Troværdighed på din hjemmeside er vigtigere, end du tror

Det er ikke kun dit online omdømme, der er afgørende for, om kunderne vælger dig eller konkurrenten. Hjemmesiders troværdighed er måske et mindre omtalt, men mindst lige så vigtigt aspekt, der har indflydelse på kundens endelige beslutning. Derfor giver det god mening for virksomheder at have fokus på en troværdig og gennemsigtig hjemmeside, som giver kunden en følelse af, at netop de er værd at stole på. Det kan gøres på mange måder.

Læs artiklen
negative anmeldelser

Taber du til konkurrenterne, hvis du ignorerer Trustpilot?

Når det kommer til virksomheders omdømme, er anmeldelsessitet Trustpilot blevet en magtfaktor, der er svær at komme uden om. Men behøver din virksomhed at være på Trustpilot?

Ifølge Trustpilot selv har mediet netop rundet 50.000 danske domæner med […]

Læs artiklen

Trump går i kødet på Google – er utilfreds med sit digitale omdømme

Google forsøger bevidst at begrave positive historier og erstatte dem med skadelige nyheder online, påstår Donald Trump. Men snyder Google virkelig med søgeresultaterne, eller skal forklaringen på de negative historier findes et andet sted? Forstå hvordan negative historier over tid kan skabe et uopretteligt online omdømme.

Læs artiklen

Da ATAK vandt over Google

I februar 2017 vandt ATAK i samarbejde med Datatilsynet en sag mod Google om fjernelse af to søgeresultater. Sagen blev ført på vegne af en kunde og havde sin start helt tilbage i 2015.

Læs artiklen

I hvor høj grad påvirkes dine potentielle kunder af online anmeldelser?

Online anmeldelser er et tveægget sværd. De gode anmeldelser kan være med til at overtale potentielle kunder til at handle hos netop dig og ikke dine konkurrenter. Modsat kan dårlige anmeldelser, hvad enten de er berettigede eller ej, være med til at skræmme køberne væk. Men hvor stor er denne effekt egentlig, og kan det virkelig betale sig at gøre en ekstraordinær indsats for at forbedre og/eller få fjernet negative online anmeldelser?

Læs artiklen
sextortion-sexafpresning

Sextortion – Afpresning med videooptagelser (sexafpresning)

Hvad er sextortion / sexafpresning?

[Sextortion: Sammensætning af ”Sex” og ”Extortion”. På dansk også kaldet sexafpresning].

Den digitale tidsalder byder på nye former for kriminalitet. I dette indlæg fortæller om webcam-afpresning, hvor helt ”almindelige mennesker” og organiserede kriminelle igennem en del år har […]

Læs artiklen