Reputation Management

Reputation Management

Hvordan fjerner man noget uønsket fra Google og internettet?

Der findes flere metoder til at fjerne noget fra Google og internettet generelt. Det er forskelligt afhængig af indhold, omfang og kilde, hvilken metode man bør benytte sig af. Her giver vi dig en kort introduktion til, hvordan man kan fjerne noget uønsket fra Google.

Læs artiklen
Træt af negativ medieomtale

Negativ medieomtale og mediedækning påvirker din virksomhed

Du har nok hørt det gamle udtryk, “dårlig omtale er bedre end ingen omtale”, men det gælder ikke i det online univers. Negativ mediedækning og medieomtale husker vi i længere tid, end vi huske positive historier. Online er det nemt for utilfredse kunder at skabe negativ medieomtale ved at dele sine holdninger og blive hørt af tusindvis af mennesker.

Læs artiklen
shitstorm i tv prgram

Sådan håndterer du en shitstorm i et TV-program

31/05/2022
|

Hos ATAK Nordic oplever vi i stigende grad at blive kontaktet af virksomheder, der bliver kritiseret i forbrugermagasiner. Eksempelvis modtager vi henvendelser fra virksomheder, der medvirker i DRs forbrugermagasin, Kontant, eller i TV2s Operation X.

Virksomhederne, som kontakter os, har ofte to […]

Læs artiklen
Injurier på Trustpilot

Injurier på Trustpilot: Når kundeanmeldelser går for langt

Platforme som Trustpilot, hvor kunder kan anmelde og rate virksomheder, har fået ekstremt stor indflydelse på danskernes forbrugsadfærd. Men ligesom så mange andre digitale platforme, der er drevet af brugergenereret content, kan indholdet på Trustpilot sommetider være så groft, at det kan betegnes som […]

Læs artiklen
Falske anmeldelser på Trustpilot

Er din virksomhed blevet udsat for falske anmeldelser på Trustpilot?

Falske anmeldelser på Trustpilot er et problem, som mange virksomheder døjer med i dag. Platforme som Trustpilot har til formål at gøre købsbeslutningen mere gennemsigtigt for forbrugere ved at tilkendegive andre kunders oplevelser. Gennemsigtighed kræver dog, at samme spilleregler gælder for […]

Læs artiklen
illustration af dårlig omtale

Dårlig omtale? 10 gode råd til at håndtere det

Dårlig omtale og deciderede shitstorms kan ramme alle: virksomheder, politikere, organisationer og sågar privatpersoner. I de situationer er det afgørende, at du agerer på en bestemt måde, hvis du vil redde dit omdømme eller din forretning. Kriser – store som små – kommer jævnligt, men også uventet. Ved du, hvad du vil gøre, hvis det sker for dig? Hvad gør du, hvis hele pressen og det halve af Danmark kommer på nakken af dig?

Læs artiklen
Danske børn og unge bliver overfaldet af jævnaldrende, som filmer overfaldet for at dele den på nettet - og videoerne er meget svære at få fjernet fra nettet pga. videredeling

Happy slapping: Overfald på børn og unge deles på danske Instagram-profiler

04/06/2020
|

Internetfænomenet ’Happy slapping’, der opstod i England i midten af nullerne, har fået en renæssance blandt danske unge på de sociale medier. Og selvom det måske kan lyde muntert, er der tale om en meget bekymrende tendens, hvor børn og unge udøver vold mod andre for at kunne dele videoerne online.

Læs artiklen
Hurtcore er en form for ekstrem pornografi, hvor bagmænd afpresser børn og unge til at mishandle sig selv og filme det.

Hurtcore: Når børn og unge afpresses til at mishandle og ydmyge sig selv på nettet

04/03/2020
|

I starten af 2020 blev danskerne gjort bekendte med et voldsomt internetfænomen ved navn ’hurtcore’. Hurtcore er en form for ekstrem pornografi, som typisk involverer seksuel afpresning, ydmygelse, mishandling og seksuelle overgreb mod børn.

Hurtcore foregår ved, at anonyme gerningsmænd afpresser prim […]

Læs artiklen
Fem online reputation management tips

5 Online Reputation Management Tips som alle bør gøre brug af

08/08/2019
|

Online Reputation Management er noget, som alle bør være opmærksomme på, og som alle kan få noget ud af. Uanset om man er en almindelig privatperson eller et verdenskendt brand, er der ikke nogen vej udenom, at ens online omdømme har betydning. Med Online […]

Læs artiklen