ATAK Nordic tilbyder med Reputation Camp både foredrag
og kurser i Online Reputation Management og shitstorms.
Et godt omdømme på nettet har aldrig været vigtigere, end det er i dag, da stort set alle bruger Google, når de søger efter oplysninger om virksomheder, personer eller produkter.
Støder en potentiel kunde, samarbejdspartner eller mulig investor på dårlig omtale om dig eller din virksomhed, kan det have negativt afgørende konsekvenser. Der skal ikke mere end bare én dårlig anmeldelse eller omtale til for at ødelægge et ellers godt omdømme online.
Faktisk viser en undersøgelse foretaget af analyseinstituttet YouGov*, at hele 70 % af danskere ville fravælge en virksomhed, hvis de støder på dårlig omtale om den på internettet.
Det er derfor også vigtigt at vide, hvordan man opretholder og varetager sit online omdømme – både proaktivt og reaktivt.
Vidste du at 70% fravælger en virksomhed med dårlig omtale?
Hos ATAK Nordic tilbyder vi kurser i Online Reputation Management og shitstorms til alle typer virksomheder, organisationer og foreninger, der ønsker større indsigt i, hvordan man professionelt kan varetage og styrke sit omdømme og brand på nettet. Et kursus i Online Reputation Management og shitstorms er yderst relevant for alle, der arbejder med digital kommunikation, marketing og branding.
Online Reputation Management er et vigtigt redskab for især virksomheder, da et dårligt omdømme på nettet kan påvirke en virksomheds kundetilstrømning og økonomi i en sådan grad, at det resulterer i både fyringer og lukninger.
På et kursus i Online Reputation Management og shitstorms vil deltagerne få indsigt i, hvad et godt online omdømme vil sige, hvorfor et godt omdømme er vigtigt, hvordan man vedligeholder et godt omdømme på nettet samt hvad man skal gøre, hvis der dukker negativ omtale op i søgeresultaterne eller hvis man bliver udsat for en shitstorm på nettet.
Et kursus i omdømme og Online Reputation Management og shitstorms omhandler både Proaktiv og Reaktiv Online Reputation Management og vil derudover tilpasses den enkelte virksomheds, organisations eller forenings behov og medarbejdere/medlemmer.
Udtalelser fra kursusdeltagere:
"William inspirerede en krævende forsamling med både interessante og morsomme pointer."
"Meget interessant oplæg. Det var noget, som mange af os virkelig kunne bruge! Oplægget gav indsigt i anvendelige værktøjer til en travl hverdag, hvor det er vigtigt at holde fokus på de primære medier, hvor vores gæster ytrer sig. Vigtigt i dagens verden er at holde værdien af positive words of mouth for øje – og det modsatte!"
"Det var et hit (totalt hit!!!) Og lige prikken over i´et set i relation til det mere teoretiske, vi står og underviser i."
Underviseren ved dette kursus er William Atak, direktør hos ATAK A/S, der siden 1997 har arbejdet med markedsføring, og som i dag er blandt Danmarks førende eksperter inden for Online Reputation Management, dårlig omtale og shitstorms. William Atak bruges ofte som ekspert i medierne, når det omhandler omdømme og shitstorms på nettet, og er blandt andet kendt fra DR, TV2, Børsen, Politiken, Berlingske og Jyllands-posten m.fl. Se presseomtale her.
Relevant for alle, der arbejder med digital kommunikation, marketing, branding, ledelse, salg og kundeservice/support.
Et kursus i Online Reputation Management og shitstorms kan foregå hos jer eller hos ATAK A/S.
Undervisningens varighed afhænger af et individuelt ønske til omfang samt af deltagernes niveau.
Prisen på et kursus i Online Reputation Management og shitstorms afhænger af kursets indhold/varighed.
Udtalelser fra kursusdeltagere:
"Shitstorm og dårlig omtale på nettet er noget, vi alle nok har hørt om, men omfanget og konsekvenserne af det – det får William Atak i den grad sat fokus på i sit oplæg! Med relevante eksempler, stærk kommunikation og en portion god humor får William guidet én gennem denne jungle af internettets ”fælder”. William er meget konkret i sine råd til, hvordan man undgår og hvordan man håndterer shitstorm – formidlet på en pædagogisk måde, så alle kan være med."
"William Atak talte på vores seneste konference om Cyber Strategi arrangeret af IT-Branchen og Berlingske Media. Han formåede i overbevisende grad at fange deltagernes interesse med en blanding af dyb faglig indsigt, humor og overskud. For mange var det en decideret øjenåbner at få demonstreret, hvor stor skade en shitstorm kan forvolde på virksomheders og privatpersoners omdømme. Vi skal uden tvivl have ATAK med på holdet, når vi næste gang taler om EU-persondataforordningen."
"William Atak gav netværket VL 101 et meget inspirerende indlæg med forskellige eksempler på shitstorme, hvordan de blev håndteret og hvad som kunne være gjort anderledes. William var god til at koble den personlige vinkel på, hvilket mange af os ikke tænker over. Nu føler jeg mig lidt mere klædt på - måske mest af alt fordi jeg nu ved, hvem som skal hjælpe mig, hvis jeg nogen sinde skulle komme i en sådan situation."
Skal vi komme med et bud på, hvordan din opgave kan løses?
Udfyld formularen herunder, og vi vil kontakte dig snarest muligt.