Nyheder fra ATAK A/S - Se nyheder, pressemeddelelser og presseomtale

Nyheder fra ATAK A/S - Se nyheder, pressemeddelelser og presseomtale

You can now pay to protect your kids from cyberbullies

10/09/2019
|

wired.co.uk: Insurance to protect against cyberbullying and the sharing of non-consensual sexual images is quickly becoming a new industry […]

Læs artiklen
Greenwashing

Greenwashing – når virksomheder lyver sig grønne

19/08/2019
|

I forlængelse af det øgede fokus på klima, miljø og bæredygtighed forsøger mange danske  og internationale virksomheder at appellere til kunderne ved at tillægge sig et grønt image. Mens nogle virksomheder iværksætter reelle, grønne CSR-tiltag, lyver andre sig blot grønne ved hjalp af smarte branding- og marketingstrategier. Dette fænomen kaldes greenwashing, og det er kommet på dagsordenen i de senere år, hvor bl.a den danske modeindustri er blevet beskyldt for at fremstille sig selv grønnere, end den er. 

Læs artiklen
Fem online reputation management tips

5 Online Reputation Management Tips som alle bør gøre brug af

Online Reputation Management er noget, som alle bør være opmærksomme på, og som alle kan få noget ud af. Uanset om man er en almindelig privatperson eller et verdenskendt brand, er der ikke nogen vej udenom, at ens online omdømme har betydning. Med Online […]

Læs artiklen
Søgeord-guide-ATAK

Sådan finder du de vigtigste søgeord for din virksomhed

02/08/2019
|

Forestil dig, at du og dine kunder ikke talte samme sprog. Ville det ikke være svært at skabe værdi? Og endnu sværere faktisk at sælge et produkt? Hvis du ikke anvender de rigtige søgeord i din kommunikation, svarer det faktisk lidt til, at du anvender et andet sprog end dine potentielle kunder. Af den årsag er det essentielt, at du som virksomhed aktivt arbejder med både at identificere og implementere relevante søgeord på din hjemmeside.

Læs artiklen
Google my business

Google my Business: Derfor skal din virksomhed have en profil

25/06/2019
|

Google lancerede i 2014 tjenesten Google my Business. Siden da er mange virksomheder blevet opmærksomme på vigtigheden af Google my Business, men en ny amerikansk undersøgelse* viser alligevel at op mod 39% af virksomhedsejere i USA endnu ikke har oprettet eller taget ejerskab over deres Google my Business-profil. Dette tal kan meget vel være endnu højere i Danmark. Kender du ikke Google my Business? Og er du i tvivl om din virksomhed bør lægge tid og energi i en Google my Business-profil? Få afklaring her. 

Læs artiklen
Fjern kritisk artikel

Kritik i avis på nettet: Kan man fjerne en kritisk artikel fra Google?

Er du stødt på én eller flere kritiske artikler om dig eller din virksomhed på Google? Undrer du dig over, hvorfor en kritisk artikel rangerer højt i søgeresultatet, når der søges på dit eller virksomhedens navn? Spekulerer du på konsekvenserne af kritik i en avis online? Og vil du gerne vide, hvordan du kan fjerne eller begrave en kritisk artikel i Googles søgeresultater?

Læs artiklen

SEO-myter: Hvad mener Google?

28/05/2019
|

For nyligt udsendte Google Webmasters deres første episode i serien ”SEO Mythbusting”, hvor Martin Splitt undersøger spørgsmål, misforståelser og myter omkring SEO. Martin Splitt er Webmaster Trend analytiker hos Google, og hver uge byder han en ny gæst indenfor i studiet. I første episode er det Juan Herrera, som til dagligt er webudvikler, der gæster den uformelle samtalesession – og allerede her kan man vel snakke om, at en myte kommer til kort. Det er almenkendt, at webudviklere og SEO-folk ikke just har ry for at kunne enes, men ironisk nok afslutter Martin sessionen med følgende; ”Developers and SEO’s can be friends I think”.

Læs artiklen
Deepfake - hvad er det?

Deepfake – hvad er det, og hvilke konsekvenser kan det få?

Deepfake er et begreb, der er blevet brugt en del i de senere år – både på de social medier og på traditionelle nyhedsmedier. Selvom det er helt nyt, har det nemlig allerede stor indflydelse og kan få uoverskuelige konsekvenser for vores samfund og demokrati, som vi kender det i dag. Deepfake giver en helt ny dimension til fake news og gør det sværere end nogensinde at skelne mellem ægte og falskt i den konstante nyhedsstrøm. Men hvad er det egentlig, hvordan vil konsekvenserne påvirke vores samfund, og hvad kan vi gøre for at forhindre det?

Læs artiklen
Troværdighed på hjemmeside

Reputation Marketing: Troværdighed på din hjemmeside er vigtigere, end du tror

Det er ikke kun dit online omdømme, der er afgørende for, om kunderne vælger dig eller konkurrenten. Hjemmesiders troværdighed er måske et mindre omtalt, men mindst lige så vigtigt aspekt, der har indflydelse på kundens endelige beslutning. Derfor giver det god mening for virksomheder at have fokus på en troværdig og gennemsigtig hjemmeside, som giver kunden en følelse af, at netop de er værd at stole på. Det kan gøres på mange måder.

Læs artiklen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Next page ›