Presseomtale

Presseomtale

William Atak i P1 – Om covid-19 fake news på Facebook

18/04/2020
|

DR P1 Morgen: William Atak udtaler sig til P1 Morgen den 18. april om Facebooks informationskampagne mod fake news/myter på Facebook om Covid-19 […]

Læs artiklen

Ekspert om forskellen på Mary og Frederik: Hun var professionel – Han sendte et dårligt signal

31/01/2020
|

BT: Shitstorms-ekspert om kronprinsparrets optræden: Mary var professionel – Frederik sendte et dårligt signal

Læs artiklen

Sådan er shitstormens DNA: »Vi bliver tilfredsstillet ved at svine til«

30/12/2019
|

AOK: 2010erne blev årtiet, hvor shitstormene for alvor rasede på de sociale medier i Danmark. Men hvad er en shitstorm egentlig, hvorfor opstår den, og hvordan ser dens liv og fremtid ud? To af Danmarks førende eksperter kommer her med svaret […]

Læs artiklen

Misvisende brugeranmeldelser styrer danskernes indkøbsvaner

30/12/2019
|

Berlingske: Ny undersøgelse viser, at over halvdelen af danskerne fravælger butikker baseret på brugeranmeldelser. Ekspert kalder tendensen »katastrofal […]

Læs artiklen

You can now pay to protect your kids from cyberbullies

10/09/2019
|

wired.co.uk: Insurance to protect against cyberbullying and the sharing of non-consensual sexual images is quickly becoming a new industry […]

Læs artiklen

Frygt for shitstorm får britiske museer til at frasige sig millioner

27/03/2019
|

To britiske museer vil ikke modtage penge fra en fond, fordi familien bag har tjent penge på vanedannende smertestillende medicin […]

Læs artiklen

Hvad siger Google om din virksomhed?

22/01/2019
|

En virksomheds fremtræden online kan omregnes i kroner og ører. Derfor kan det betale sig at rydde op i sit digitale visitkort, helst før det bliver for plettet […]

Læs artiklen

Hvis virksomheden rammes af dårlig omtale

22/06/2018
|

Faga.dk: Befinder man sig på nettet med sin virksomhed, vil man sandsynligvis på et eller andet tidspunkt få en dårlig omtale. Men det er vigtigt at vide, hvordan man agerer i forhold til den, så det ikke eskalerer. Og måske kan man endda vende negativ […]

Læs artiklen

‘Magtens Tredeling’ ep. 2.11 – Kan man regulere sig til sandhed?

26/04/2018
|

K-News: Kan man lave lovgivning, der regulerer mediebilledet, så fake news helt forsvinder? Og hvad betyder fake news for vores retsstat? Vi tager diskussionen med CEO fra kommunikationsbureauet Atak, William Atak og advokatfuldmægtig hos Klar Advokater og tidligere sekretariatschef hos Pressenævnet, Sanne Godthaab Olesen

Læs artiklen

Shitstorms: Disse 10 historier fik danskerne op af stolene i 2017

11/01/2018
|

Finans.dk: 2017 blev et år, hvor shitstorms fyldte meget i medierne. Et analysebureau har udnævnt de 10 største […]

Læs artiklen

Atak hjælper danskere med at blive glemt – og kritiserer Google

06/10/2017
|

Journalisten.dk: Atak sender 40-50 henvendelser om året til Google på vegne af danskere, der gerne vil glemmes. Her beskriver direktør William Atak en række eksempler. Men han mener, Googles sagsbehandlere er for lemfældige. ”Vi oplever tit, at to sager af fuldstændig samme […]

Læs artiklen

Ex-AdPeople direktør med i bestyrelse

17/07/2017
|

Bureaubiz.dk: Udover Emre Gürsoy er også advokat Michael Havemann trådt ind i bestyrelsen

Læs artiklen

5 måder du tiltrækker arbejdsgiverens opmærksomhed på

07/02/2017
|

Finans.dk: Hvis telefonen ikke ringer, efter at jobansøgningen er blevet sendt af sted, kan det være en god idé at tjekke sin hjemmeside, blog, Twitter og LinkedIn […]

Læs artiklen

Ekspert: »Jeg ville rådgive en virksomhed til at stoppe med at annoncere på Den Korte Avis«

14/12/2016
|

Jyllands-Posten: Kunden har fået mere magt over virksomhederne, og det er ofte nemmere at lægge sig ned end at tage kampen, mener en ekspert i shitstorms. Derfor har op mod 30 virksomheder droppet Den Korte Avis […]

Læs artiklen

12-årig trofæjæger og et foto af en død giraf har ført til 73.000 kommentarer og dødstrusler

16/09/2016
|

Politiken.dk: Hvorfor reagerer folk så voldsomt på de sociale medier, når pelsdyr må lade livet […]

Læs artiklen

Truende kunder fik parkeringsselskab til at tegne forsikring mod shitstorme

03/08/2016
|

Jyllands-Posten: Parkeringsselskabet Bluepark får flere gange om ugen trusler om dårlig omtale fra utilfredse kunder. Det har fået direktøren til at lukke virksomhedens Facebook-side og tegne en forsikring mod en potentiel shitstorm […]

Læs artiklen

Presseomtale: Dansk bureau tror på Norge

29/06/2016
|

Markedsforing.dk: Reputation management-bureauet ATAK, der tidligere på året lancerede en shitstorm-forsikring i samarbejde med Topdanmark, udvider nu aktiviteterne til Norge […]

Læs artiklen

Virksomheder væbner sig mod vrede kunder

29/03/2016
|

Finans.dk: Når medierne skriver om shitstorme, lærer kunderne, at dårlig omtale kan bruges til til afpresning af virksomheder, mener omdømmeeskpert […]

Læs artiklen

Ekspert: Din borgmester skal være på Facebook

03/10/2015
|

TV2 Lorry: Næsten samtlige borgmestre i TV 2 Lorrys sendeområde har en aktiv profil på Facebook, og det er uden tvivl en rigtig god idé, vurderer ekspert. Se i artiklen, hvor godt din borgmester gør sig på det sociale medie […]

Læs artiklen

Hvad er din virksomhed værd?

29/09/2015
|

Markedsforing.dk: Bureauet bag verdens første “shitstorm-forsikring” er på vej med et Reputation Center, der ved hjælp af algoritmer kan være med til at vurdere virksomheders værdi – eller mangel på samme.
 Selve centeret ventes køreklar til sommer […]

Læs artiklen