Hvad gør du, hvis du får dårlige anmeldelser på Google, Facebook eller Trustpilot?
Langt de fleste virksomheder har gennem tiden prøvet at få en eller flere dårlige anmeldelser på nettet – og nogle virksomheder modtager endda usande eller direkte falske anmeldelser. Når en virksomhed modtager en negativ anmeldelse kan det fra en kunde, som måske ikke har været helt tilfreds med den service, som han eller hun har fået, og vedkommende har derfor efterladt en en-stjernet anmeldelse på anmeldelsesplatforme som Google My Business-, Trip Advisor- eller Trustpilot-profil med følgende kommentar:
”Ufattelig dårlig service. Meget billig, men stadig ikke pengene værd. Kommer bestemt ikke igen”.
Som virksomhedsejer vil ens indskydelse måske være at sige pyt. En dårlig anmeldelse gør vel ikke noget, for enhver kan jo se, at langt størstedelen af kunderne er mere end tilfredse med vores service? Desværre er det ikke sådan, virkeligheden fungerer. Det er nødvendigt at reagere hurtigt og håndtere problemet.
Vores priser starter fra kr. 4.000 ekskl. moms.
"Hvis en kunde skal vælge mellem din virksomhed og din nærmeste konkurrent, og I er lige på pris, beliggenhed og udvalg, så vil du blive valgt fra på baggrund af dårlige anmeldelser."
Har du brug for hjælp - udfyld formularen:
....eller ring på 3510 5050 for at tale direkte med en af vores eksperter med det samme.
Dårlige anmeldelser kan få store konsekvenser for din virksomhed
Hvis en kunde eksempelvis skal vælge mellem din virksomhed og din nærmeste konkurrent, og I er lige stærke, hvad angår pris, beliggenhed og udvalg, kan anmeldelser af din virksomhed være afgørende og få kunden til at vælge dig fra på baggrund af de dårlige anmeldelser. Og selvom DU måske ikke læser anmeldelser på Google, Facebook og Trustpilot, så gør langt størstedelen af dine kunder det.
Faktisk viser statistik, at 97% af internetbrugere læser anmeldelser på lokale virksomheder, og hele 91% af brugere mellem 18-34 år stoler lige så meget på en internetanmeldelse, som de gør på en personlig anbefaling.
Og den mest skrækindjagende statistik over dem alle viser, at fire ud af fem brugere har besluttet sig for ikke at købe et produkt, efter de har læst en dårlig anmeldelse af produktet eller virksomheden på nettet. I sidste ende kan en dårlig anmeldelse altså få en meget negativ effekt på en virksomheds bundlinje.
"Fire ud af fem brugere har besluttet sig for ikke at købe et produkt, efter de har læst en dårlig anmeldelse."
ATAK hjælper dig med at fjerne negativ omtale og dårlige anmeldelser
Kundeanmeldelser er ikke altid fair, og det gør skade på virksomhedens omdømme. Det har betydning for din omsætning, når forbrugeren fravælger dig grundet anmeldelser. Hvis du har fået dårlige anmeldelser på platforme som Google My Business, Facebook eller Trustpilot, kan du søge hjælp og rådgivning hos ATAK. Vi mange års dokumenteret succes med at fjerne dårlige anmeldelser og negativ omtale på nettet ved hjælp af konstruktiv dialog med anmelderen og de relevante platforme.
Med hjælp fra ATAK vil du både få genoprettet din virksomheds gode ry og få styrket dit brands digitale identitet og tilstedeværelse, så din virksomhed står stærkere, end den gjorde inden de dårlige anmeldelser.
Hvis du gerne vil vide mere om, hvordan ATAK arbejder med negative anmeldelser og dårligt omdømme, kan du læse mere på siden
Online Reputation Management eller kontakte os via formularen nedenfor.