Sociale Medier

Sociale Medier

Facebook-konkurrencer

Nej, Facebook-konkurrencer er ikke noget bras!

Antallet af danske virksomheder, der bruger Facebook-konkurrencer i deres markedsføring, er boomet. Det samme er antallet af danskere, der deltager i konkurrencerne. Det store spørgsmål er: Skaber Facebook-konkurrencer reel værdi for virksomhederne?

Ifølge denne artikel fra Bureaubiz […]

Læs artiklen

Super Bowl-reklamer vs. danske TV-reklamer

Et af årets største sportsbegivenheder er nu overstået, og det var Philadelphia Eagles, der løb med sejren for første gang i historien. Men hvem løb med sejren af alle de brands, der købte TV-pladser til årets Super Bowl? Samtidigt kigger vi på danske TV-reklamer samt online marketing, og om det kan resultere i en touchdown eller fumble for danske virksomheder.

Læs artiklen

Facebook lancerer nyt analyseværktøj – ”Afprøv og lær”

26/01/2018
|

Annoncerer du på Facebook? Så ved du, hvor vigtigt det er at vide præcist, hvad der fungerer (eller ikke fungerer) i dine annoncer.

Læs artiklen

Facebook giver person-profiler mere magt i feed

15/01/2018
|

D. 11. januar kom Facebook med en af deres mest banebrydende udmeldinger i nyere tid: Der skal gives langt mere plads til opdateringer og content fra personer i dit feed – dvs. at opslag fra person-profiler vil i den nære fremtid få mere plads i feed’et frem for opslag fra Facebook-sider. Dette er endnu et skridt i den retning, som blev varslet med en række tests tilbage i oktober 2017.

Læs artiklen
Shitstorm på sociale medier

Shitstorm på sociale medier

Det river og rusker på de sociale medier. Små lette briser af negativ omtale af virksomheder udvikler sig hurtigere end nogensinde før. Briserne får meget nemt tilført ekstra energi gennem brugernes engagement og hurtige digitale interaktioner. Briserne bliver til storme – og nogle gange til store orkaner. Shitstormene har indtaget de sociale medier med fuld fart.

Læs artiklen