Den 10. november 2015 afholdte William Atak et kursus i ”Online Reputation Management og shitstorme” hos Kommunikation og Sprog i København. På kurset deltog ca. 30 engagerede deltagere, der alle på forskellig vis er eller på sigt vil blive en professionel del af den danske kommunikationsbranche.
På det ca. tre timer lange kursus fik deltagerne indsigt i, hvordan man kan varetage og styrke sit omdømme og brand ved brug af den digitale kommunikationsdisciplin Online Reputation Management. Deltagerne fik et 360-graders blik på, hvorfor og hvordan en virksomhed eller en nøgleperson skal håndtere og bearbejde dårlig omtale på nettet, når virksomheden er ved at ende i en shitstorm. Der blev sat en stor streg under, hvorfor det er så vigtigt at værne om et godt online omdømme i en tid, hvor brugere og kunder deler dårlige anmeldelser og klager ud med rund hånd.
På kurset gik William Atak forskellige ”shitstorm-cases” efter i sømmene med konkrete eksempler på, hvornår professionel brug af Online Reputation Management har gjort en forskel.
Undervejs fik deltagerne dertil svar på alt fra – ”Hvorfor gik det så galt for KBH’s Zoo i forbindelse med Marius-slagtningen?”, Hvad er forskellen på klassisk krisekommunikation og Online Reputation Management?” til ”Hvad gør vi, der ligger dårlig omtale på Google af vores virksomhed?”
William Atak, som er en af landets førende eksperter indenfor disciplinen Online Reputation Management, har som direktør for ATAK A/S lang og solid erfaring med at rådgive og hjælpe virksomheder og nøglepersoner, der pga. dårlig omtale på nettet har oplevet nedgang i både kundetilstrømning og økonomi i en sådan grad, at det har resultereret i både fyringer og lukninger – og hjulpet dem med at vende og forbedre deres dårlige online omdømme.
Det var disse erfaringsbaserede og praktiske værktøjer, som deltagerne kunne tage med sig i rygsækken efter kurset.
På kurset var der både specialestuderende, der fik ny viden til deres specialer og kommunikatører og marketingsfolk, der fik konkrete værktøjer til, hvordan de fremadrettet kan påvirke virksomhedens brand og omdømme online i en positiv retning og styre sikkert udenom en shitstorm.
Et udpluk af udtalelser fra kursusdeltagerne:
– Enormt interessant og brugbart
– Gode eksempler og kritiske synspunkter
– Ny faglig viden til specialet
– Jeg ville gerne have haft mere tid
– Underviseren var meget passioneret – det var fedt.
– Det faglige indhold var i top.
Hos ATAK A/S tilbyder vi kurser i Online Reputation Management og håndtering af shitstorme til alle typer virksomheder, organisationer og foreninger, der ønsker større indsigt i, hvordan man professionelt kan varetage og styrke sit omdømme og brand på nettet. Et kursus i Online Reputation Management og shitstorme er yderst relevant for alle, der arbejder med digital kommunikation, marketing og branding.