Nyheder fra ATAK Nordic - Se nyheder, pressemeddelelser og presseomtale

Nyheder fra ATAK Nordic - Se nyheder, pressemeddelelser og presseomtale

Analyse af shitstorms 2018

18/02/2019
|

De 10 største danske medier har henover 2018 dækket historier, der har fået voldsomme reaktioner fra læserne på de sociale medier. Både danske virksomheder og det offentlige rammes hårdt i 2018, hvorimod politikerne slipper fra at komme i top-10 listen.

Læs artiklen

Analyse: De største shitstorms i 2018

18/02/2019
|

De 10 største danske medier har henover 2018 dækket historier, der har fået voldsomme reaktioner fra læserne på de sociale medier. Både danske virksomheder og det offentlige rammes hårdt i 2018, hvorimod politikerne slipper fra at komme i top-10 listen […]

Læs artiklen

Hvad siger Google om din virksomhed?

22/01/2019
|

En virksomheds fremtræden online kan omregnes i kroner og ører. Derfor kan det betale sig at rydde op i sit digitale visitkort, helst før det bliver for plettet […]

Læs artiklen

Trump går i kødet på Google – er utilfreds med sit digitale omdømme

Google forsøger bevidst at begrave positive historier og erstatte dem med skadelige nyheder online, påstår Donald Trump. Men snyder Google virkelig med søgeresultaterne, eller skal forklaringen på de negative historier findes et andet sted? Forstå hvordan negative historier over tid kan skabe et uopretteligt online omdømme.

Læs artiklen

Hvis virksomheden rammes af dårlig omtale

22/06/2018
|

Faga.dk: Befinder man sig på nettet med sin virksomhed, vil man sandsynligvis på et eller andet tidspunkt få en dårlig omtale. Men det er vigtigt at vide, hvordan man agerer i forhold til den, så det ikke eskalerer. Og måske kan man endda vende negativ […]

Læs artiklen

‘Magtens Tredeling’ ep. 2.11 – Kan man regulere sig til sandhed?

26/04/2018
|

K-News: Kan man lave lovgivning, der regulerer mediebilledet, så fake news helt forsvinder? Og hvad betyder fake news for vores retsstat? Vi tager diskussionen med CEO fra kommunikationsbureauet Atak, William Atak og advokatfuldmægtig hos Klar Advokater og tidligere sekretariatschef hos Pressenævnet, Sanne Godthaab Olesen

Læs artiklen

Da ATAK vandt over Google

I februar 2017 vandt ATAK i samarbejde med Datatilsynet en sag mod Google om fjernelse af to søgeresultater. Sagen blev ført på vegne af en kunde og havde sin start helt tilbage i 2015.

Læs artiklen

Shitstorms: Disse 10 historier fik danskerne op af stolene i 2017

11/01/2018
|

Finans.dk: 2017 blev et år, hvor shitstorms fyldte meget i medierne. Et analysebureau har udnævnt de 10 største […]

Læs artiklen
sextortion-sexafpresning

Sextortion – Afpresning med videooptagelser (sexafpresning)

13/11/2017
|

Hvad er sextortion / sexafpresning?

[Sextortion: Sammensætning af ”Sex” og ”Extortion”. På dansk også kaldet sexafpresning].

Den digitale tidsalder byder på nye former for kriminalitet. I dette indlæg fortæller om webcam-afpresning, hvor helt ”almindelige mennesker” og organiserede kriminelle igennem en del år har […]

Læs artiklen
hvordan håndterer man negative anmeldelser

Hvordan håndterer man negative anmeldelser?

12/10/2017
|

Negative anmeldelser er aldrig gode at have liggende. Især når man tager i betragtning, at op mod 70% (læs hele analysen her) af kunderne vil fravælge at handle hos en virksomhed, der har dårlig omtale liggende online. Derfor bør man som virksomhed aldrig ignorere en negativ anmeldelse – den rette håndtering kan nemlig gøre, at skaden begrænses eller fjernes helt.

Læs artiklen

Atak hjælper danskere med at blive glemt – og kritiserer Google

06/10/2017
|

Journalisten.dk: Atak sender 40-50 henvendelser om året til Google på vegne af danskere, der gerne vil glemmes. Her beskriver direktør William Atak en række eksempler. Men han mener, Googles sagsbehandlere er for lemfældige. ”Vi oplever tit, at to sager af fuldstændig samme […]

Læs artiklen

Ex-AdPeople direktør med i bestyrelse

17/07/2017
|

Bureaubiz.dk: Udover Emre Gürsoy er også advokat Michael Havemann trådt ind i bestyrelsen

Læs artiklen
Shitstorm på sociale medier

Shitstorm på sociale medier

Det river og rusker på de sociale medier. Små lette briser af negativ omtale af virksomheder udvikler sig hurtigere end nogensinde før. Briserne får meget nemt tilført ekstra energi gennem brugernes engagement og hurtige digitale interaktioner. Briserne bliver til storme – og nogle gange til store orkaner. Shitstormene har indtaget de sociale medier med fuld fart.

Læs artiklen

5 måder du tiltrækker arbejdsgiverens opmærksomhed på

07/02/2017
|

Finans.dk: Hvis telefonen ikke ringer, efter at jobansøgningen er blevet sendt af sted, kan det være en god idé at tjekke sin hjemmeside, blog, Twitter og LinkedIn […]

Læs artiklen

Vend shitstormen til en candystorm

15/12/2016
|

De fleste er efterhånden bekendt med begrebet ”shitstorm”. Efter den digitale udvikling er nået dertil, hvor den er i dag, og brugen af de sociale medier er blevet så stor, har en hel del virksomheder og privatpersoner oplevet at komme ud i en shitstorm. Det er potentielt meget skadeligt for omdømmet og kan have signifikante konsekvenser for virksomheden eller personens fremtidige virke.

Læs artiklen

Ekspert: »Jeg ville rådgive en virksomhed til at stoppe med at annoncere på Den Korte Avis«

14/12/2016
|

Jyllands-Posten: Kunden har fået mere magt over virksomhederne, og det er ofte nemmere at lægge sig ned end at tage kampen, mener en ekspert i shitstorms. Derfor har op mod 30 virksomheder droppet Den Korte Avis […]

Læs artiklen

20 ting du skal vide om Online Reputation Management

23/11/2016
|

Indledning: Hvad er Online Reputation Management?

For dem, der ikke ved, hvad Online Reputation Management (ORM) er, vil vi meget kort introducere ORM. På dansk kan disciplinen oversættes til ”håndtering af online omdømme”, dog bruges det engelske begreb for […]

Læs artiklen

12-årig trofæjæger og et foto af en død giraf har ført til 73.000 kommentarer og dødstrusler

16/09/2016
|

Politiken.dk: Hvorfor reagerer folk så voldsomt på de sociale medier, når pelsdyr må lade livet […]

Læs artiklen

Truende kunder fik parkeringsselskab til at tegne forsikring mod shitstorme

03/08/2016
|

Jyllands-Posten: Parkeringsselskabet Bluepark får flere gange om ugen trusler om dårlig omtale fra utilfredse kunder. Det har fået direktøren til at lukke virksomhedens Facebook-side og tegne en forsikring mod en potentiel shitstorm […]

Læs artiklen

Presseomtale: Dansk bureau tror på Norge

29/06/2016
|

Markedsforing.dk: Reputation management-bureauet ATAK, der tidligere på året lancerede en shitstorm-forsikring i samarbejde med Topdanmark, udvider nu aktiviteterne til Norge […]

Læs artiklen

William Atak optræder som ekspert i ”Shitstorm” på P1

01/06/2016
|

Som shitstormekspert sidder William Atak med i DR’s nye radioprogram ”shitstorm”, hvor han vurderer omfanget af en række af Danmarks mest omtalte mediestorme.

Programmets vært Abdel Aziz Mahmoud sætter fokus på det som populært kaldes en shitstorm […]

Læs artiklen