Nyheder fra ATAK A/S

Nyheder fra ATAK A/S

12-årig trofæjæger og et foto af en død giraf har ført til 73.000 kommentarer og dødstrusler

16/09/2016
|

Politiken.dk: Hvorfor reagerer folk så voldsomt på de sociale medier, når pelsdyr må lade livet […]

Læs artiklen

Truende kunder fik parkeringsselskab til at tegne forsikring mod shitstorme

03/08/2016
|

Jyllands-Posten: Parkeringsselskabet Bluepark får flere gange om ugen trusler om dårlig omtale fra utilfredse kunder. Det har fået direktøren til at lukke virksomhedens Facebook-side og tegne en forsikring mod en potentiel shitstorm […]

Læs artiklen

Presseomtale: Dansk bureau tror på Norge

29/06/2016
|

Markedsforing.dk: Reputation management-bureauet ATAK, der tidligere på året lancerede en shitstorm-forsikring i samarbejde med Topdanmark, udvider nu aktiviteterne til Norge […]

Læs artiklen

William Atak optræder som ekspert i ”Shitstorm” på P1

01/06/2016
|

Som shitstormekspert sidder William Atak med i DR’s nye radioprogram ”shitstorm”, hvor han vurderer omfanget af en række af Danmarks mest omtalte mediestorme.

Programmets vært Abdel Aziz Mahmoud sætter fokus på det som populært kaldes en shitstorm […]

Læs artiklen

Hvad er featured snippets på Google?

20/04/2016
|

Featured snippets er fremhævede uddrag i toppen af Googles organiske søgeresultater på udvalgte søgninger. Indholdet udgøres primært af et kort uddrag fra den side, som bedst besvarer søgeforespørgslen – eks. ”hvad er sociale medier”.

Featured […]

Læs artiklen
Dansker vinder afgørende sag over Google

Skifter Google AdWords’ annoncer farve til grøn?

15/04/2016
|

Tilbage i januar berettede vi om, at Google eksperimenterede med visningen af AdWords annoncer, som efterfølgende blev en fast del af Google AdWords visningen. Hos ATAK A/S blev denne opdatering fortolket som, at Google ønskede at opprioritere AdWords som indtjeningskilde, og noget ser ud til, at denne tendens fortsætter med nye tests.

Læs artiklen

Virksomheder væbner sig mod vrede kunder

29/03/2016
|

Finans.dk: Når medierne skriver om shitstorme, lærer kunderne, at dårlig omtale kan bruges til til afpresning af virksomheder, mener omdømmeeskpert […]

Læs artiklen

Kursus om Online Reputation & Shitstorme hos KS

Den 10. november 2015 afholdte William Atak et kursus i ”Online Reputation Management og shitstorme” hos Kommunikation og Sprog i København. På kurset deltog ca. 30 engagerede deltagere, der alle på forskellig vis er eller på sigt vil blive en professionel del af den danske kommunikationsbranche.

Læs artiklen

Øger Google synligheden på AdWords annoncer?

06/01/2016
|

Den almindelige bruger af Googles søgemaskine har sikkert ikke observeret nogle ændringer på Google den seneste tid, men den hyppige bruger med et skarpt øje vil måske have lagt mærke til en lille ændring i toppen af søgeresultaterne. Dette skyldes, at Google i øjeblikket tester ændringer i visningen af AdWords annoncer, og dette kan få en stor betydning for både organisk og betalt trafik.

Læs artiklen