Nyheder fra ATAK Nordic - Se nyheder, pressemeddelelser og presseomtale

Nyheder fra ATAK Nordic - Se nyheder, pressemeddelelser og presseomtale

Atak hjælper danskere med at blive glemt – og kritiserer Google

06/10/2017
|

Journalisten.dk: Atak sender 40-50 henvendelser om året til Google på vegne af danskere, der gerne vil glemmes. Her beskriver direktør William Atak en række eksempler. Men han mener, Googles sagsbehandlere er for lemfældige. ”Vi oplever tit, at to sager af fuldstændig samme […]

Læs artiklen

Ex-AdPeople direktør med i bestyrelse

17/07/2017
|

Bureaubiz.dk: Udover Emre Gürsoy er også advokat Michael Havemann trådt ind i bestyrelsen

Læs artiklen
Shitstorm på sociale medier

Shitstorm på sociale medier

Det river og rusker på de sociale medier. Små lette briser af negativ omtale af virksomheder udvikler sig hurtigere end nogensinde før. Briserne får meget nemt tilført ekstra energi gennem brugernes engagement og hurtige digitale interaktioner. Briserne bliver til storme – og nogle gange til store orkaner. Shitstormene har indtaget de sociale medier med fuld fart.

Læs artiklen

5 måder du tiltrækker arbejdsgiverens opmærksomhed på

07/02/2017
|

Finans.dk: Hvis telefonen ikke ringer, efter at jobansøgningen er blevet sendt af sted, kan det være en god idé at tjekke sin hjemmeside, blog, Twitter og LinkedIn […]

Læs artiklen

Vend shitstormen til en candystorm

15/12/2016
|

De fleste er efterhånden bekendt med begrebet ”shitstorm”. Efter den digitale udvikling er nået dertil, hvor den er i dag, og brugen af de sociale medier er blevet så stor, har en hel del virksomheder og privatpersoner oplevet at komme ud i en shitstorm. Det er potentielt meget skadeligt for omdømmet og kan have signifikante konsekvenser for virksomheden eller personens fremtidige virke.

Læs artiklen

Ekspert: »Jeg ville rådgive en virksomhed til at stoppe med at annoncere på Den Korte Avis«

14/12/2016
|

Jyllands-Posten: Kunden har fået mere magt over virksomhederne, og det er ofte nemmere at lægge sig ned end at tage kampen, mener en ekspert i shitstorms. Derfor har op mod 30 virksomheder droppet Den Korte Avis […]

Læs artiklen

20 ting du skal vide om Online Reputation Management

23/11/2016
|

Indledning: Hvad er Online Reputation Management?

For dem, der ikke ved, hvad Online Reputation Management (ORM) er, vil vi meget kort introducere ORM. På dansk kan disciplinen oversættes til ”håndtering af online omdømme”, dog bruges det engelske begreb for […]

Læs artiklen

12-årig trofæjæger og et foto af en død giraf har ført til 73.000 kommentarer og dødstrusler

16/09/2016
|

Politiken.dk: Hvorfor reagerer folk så voldsomt på de sociale medier, når pelsdyr må lade livet […]

Læs artiklen

Truende kunder fik parkeringsselskab til at tegne forsikring mod shitstorme

03/08/2016
|

Jyllands-Posten: Parkeringsselskabet Bluepark får flere gange om ugen trusler om dårlig omtale fra utilfredse kunder. Det har fået direktøren til at lukke virksomhedens Facebook-side og tegne en forsikring mod en potentiel shitstorm […]

Læs artiklen

Presseomtale: Dansk bureau tror på Norge

29/06/2016
|

Markedsforing.dk: Reputation management-bureauet ATAK, der tidligere på året lancerede en shitstorm-forsikring i samarbejde med Topdanmark, udvider nu aktiviteterne til Norge […]

Læs artiklen

William Atak optræder som ekspert i ”Shitstorm” på P1

01/06/2016
|

Som shitstormekspert sidder William Atak med i DR’s nye radioprogram ”shitstorm”, hvor han vurderer omfanget af en række af Danmarks mest omtalte mediestorme.

Programmets vært Abdel Aziz Mahmoud sætter fokus på det som populært kaldes en shitstorm […]

Læs artiklen

Virksomheder væbner sig mod vrede kunder

29/03/2016
|

Finans.dk: Når medierne skriver om shitstorme, lærer kunderne, at dårlig omtale kan bruges til til afpresning af virksomheder, mener omdømmeeskpert […]

Læs artiklen

Kursus om Online Reputation & Shitstorme hos KS

08/01/2016
|

Den 10. november 2015 afholdte William Atak et kursus i ”Online Reputation Management og shitstorme” hos Kommunikation og Sprog i København. På kurset deltog ca. 30 engagerede deltagere, der alle på forskellig vis er eller på sigt vil blive en professionel del af den danske kommunikationsbranche.

Læs artiklen

ATAK ekspanderer ekspertise til investeringsbranchen

07/12/2015
|

Med to nye samarbejdsaftaler i hånden er ATAK A/S klar til at videreføre deres ekspertise og spidskompetencer inden for online markedsføring i investeringsbranchen.

ATAK har efterhånden udført online markedsføring inden for mange forskellige områder og er nu klar […]

Læs artiklen
Nortlander vælger ATAK

Nortlander Skitours vælger ATAK som digitalt bureau

05/11/2015
|

Skirejsebureauet, der siden 1990 har været danskernes foretrukne arrangør af skiture til Frankrig, Italien og Østrig, ønsker nu at øge deres synlighed online, hvilket er en opgave, de har valgt ATAK til at løse for dem.

For Nortlander Skitours har de seneste to år v […]

Læs artiklen

Ekspert: Din borgmester skal være på Facebook

03/10/2015
|

TV2 Lorry: Næsten samtlige borgmestre i TV 2 Lorrys sendeområde har en aktiv profil på Facebook, og det er uden tvivl en rigtig god idé, vurderer ekspert. Se i artiklen, hvor godt din borgmester gør sig på det sociale medie […]

Læs artiklen

Hvad er din virksomhed værd?

29/09/2015
|

Markedsforing.dk: Bureauet bag verdens første “shitstorm-forsikring” er på vej med et Reputation Center, der ved hjælp af algoritmer kan være med til at vurdere virksomheders værdi – eller mangel på samme.
 Selve centeret ventes køreklar til sommer […]

Læs artiklen
safeonnet

SAFEonNET® – et halvt år efter lancering

Det var både gråt, koldt og februar den dag, teamet hos ATAK A/S med store forventninger og ambitioner slog dørene op for det første bureau på verdensplan, der tilbød online beskyttelse af virksomheders omdømme. Efter at have haft ideen om det […]

Læs artiklen