Ekstra Bladet: Kommunikationsekspert er imponeret over Jes Dorph-Petersens kommunikation i forbindelse med hans fyring
Ekstra Bladet: Kommunikationsekspert er imponeret over Jes Dorph-Petersens kommunikation i forbindelse med hans fyring
Ekstrabladet.dk: Søren Brostrøm sender kommunikationsholdet på banen, da han selv begår en bommert, og det klæder ham ikke, vurderer ekspert
Ekspert i shitstorms og fake news fra ATAK A/S, William Atak, udtaler sig om årsagerne til, hvorfor en uges suspendering af en youtube-kanal pga. fake news kan have konsekvenser for et brand, hvorfor en kobling med fake news kan betyde et dårligt ry og pletter […]
TV2 News: William Atak kommenterer på en sag, hvor falske rygter er blevet spredt om en erhvervsleder i den aktuelle debat om seksuelle overgreb […]
Radio4: 30. september 2005 offentliggjorde Jyllands Posten 12 tegninger, der kom til at ændre verden. Siden fulgte en stor boykot af danske varer, afbrænding af ambassader, terrorplots og 15 års debat om ytringsfrihed […]
SN.dk: Beskyldninger, misforståelser og trusler om advokater. De lokale facebookgrupper i Hillerød er kogende i disse uger, og det er især en betændt debat om Hillerød Forsyning, der får facebookkrigerne til at fare til tasterne […]
Radio4: Shitstorm-ekspert og adm. direktør i ATAK A/S, William Atak, kommenterer på en artikel i Heartbeats skrevet af Oliver Enné og resulterer i en shitstorm
TV2 Øst: En ældre kvinde blev i en lokalgruppe på Facebook hængt ud for at stjæle katte, true med at koge dem og nægte grædende børn at få deres katte tilbage […]
Internetfænomenet ’Happy slapping’, der opstod i England i midten af nullerne, har fået en renæssance blandt danske unge på de sociale medier. Og selvom det måske kan lyde muntert, er der tale om en meget bekymrende tendens, hvor børn og unge udøver vold mod andre for at kunne dele videoerne online.
P3: William Atak var i P3 Morgen, hvor han udtalte sig om Lagkagehusets shitstorm ifm. hjælpepakkerne under corona-krisen […]
Læs om tankerne bag ATAKs navneskift til ATAK NORDIC.
Brugeroplevelse har været et kontinuerligt fokus hos Google i mange år. Løbende algoritmeændringer og forbedringer på resultatsiden er nogle af de tiltag, der hyppigt ser dagens lys. Nu er mediemastodonten klar med et (til dels) nyt tiltag, som skal forbedre gennemsigtigheden på betalte annoncer. Det såkaldte ”advertiser identity verification program”.
DR P1 Morgen: William Atak udtaler sig til P1 Morgen den 18. april om Facebooks informationskampagne mod fake news/myter på Facebook om Covid-19 […]
I starten af 2020 blev danskerne gjort bekendte med et voldsomt internetfænomen ved navn ’hurtcore’. Hurtcore er en form for ekstrem pornografi, som typisk involverer seksuel afpresning, ydmygelse, mishandling og seksuelle overgreb mod børn.
BT: Shitstorms-ekspert om kronprinsparrets optræden: Mary var professionel – Frederik sendte et dårligt signal
AOK: 2010erne blev årtiet, hvor shitstormene for alvor rasede på de sociale medier i Danmark. Men hvad er en shitstorm egentlig, hvorfor opstår den, og hvordan ser dens liv og fremtid ud? To af Danmarks førende eksperter kommer her med svaret […]
Berlingske: Ny undersøgelse viser, at over halvdelen af danskerne fravælger butikker baseret på brugeranmeldelser. Ekspert kalder tendensen »katastrofal […]
wired.co.uk: Insurance to protect against cyberbullying and the sharing of non-consensual sexual images is quickly becoming a new industry […]
I forlængelse af det øgede fokus på klima, miljø og bæredygtighed forsøger mange danske og internationale virksomheder at appellere til kunderne ved at tillægge sig et grønt image. Mens nogle virksomheder iværksætter reelle, grønne CSR-tiltag, lyver andre sig blot grønne ved hjalp af smarte branding- og marketingstrategier. Dette fænomen kaldes greenwashing, og det er kommet på dagsordenen i de senere år, hvor bl.a den danske modeindustri er blevet beskyldt for at fremstille sig selv grønnere, end den er.
Online Reputation Management er noget, som alle bør være opmærksomme på, og som alle kan få noget ud af. Uanset om man er en almindelig privatperson eller et verdenskendt brand, er der ikke nogen vej udenom, at ens online omdømme har betydning. Med Online Reputation Management kan man selv have indflydelse på ens online omdømme og den måde, andre opfatter en på.
Er du stødt på én eller flere kritiske artikler om dig eller din virksomhed på Google? Undrer du dig over, hvorfor en kritisk artikel rangerer højt i søgeresultatet, når der søges på dit eller virksomhedens navn? Spekulerer du på konsekvenserne af kritik i en avis online? Og vil du gerne vide, hvordan du kan fjerne eller begrave en kritisk artikel i Googles søgeresultater?
Skal vi komme med et bud på, hvordan din opgave kan løses?
Udfyld formularen herunder, og vi vil kontakte dig snarest muligt.