Finans.dk: 2017 blev et år, hvor shitstorms fyldte meget i medierne. Et analysebureau har udnævnt de 10 største […]
Finans.dk: 2017 blev et år, hvor shitstorms fyldte meget i medierne. Et analysebureau har udnævnt de 10 største […]
[Sextortion: Sammensætning af ”Sex” og ”Extortion”. På dansk også kaldet sexafpresning].
Den digitale tidsalder byder på nye former for kriminalitet. I dette indlæg fortæller om webcam-afpresning, hvor helt ”almindelige mennesker” og organiserede kriminelle igennem en del år har […]
Negative anmeldelser er aldrig gode at have liggende. Især når man tager i betragtning, at op mod 70% (læs hele analysen her) af kunderne vil fravælge at handle hos en virksomhed, der har dårlig omtale liggende online. Derfor bør man som virksomhed aldrig ignorere en negativ anmeldelse – den rette håndtering kan nemlig gøre, at skaden begrænses eller fjernes helt.
Journalisten.dk: Atak sender 40-50 henvendelser om året til Google på vegne af danskere, der gerne vil glemmes. Her beskriver direktør William Atak en række eksempler. Men han mener, Googles sagsbehandlere er for lemfældige. ”Vi oplever tit, at to sager af fuldstændig samme […]
Bureaubiz.dk: Udover Emre Gürsoy er også advokat Michael Havemann trådt ind i bestyrelsen
Det river og rusker på de sociale medier. Små lette briser af negativ omtale af virksomheder udvikler sig hurtigere end nogensinde før. Briserne får meget nemt tilført ekstra energi gennem brugernes engagement og hurtige digitale interaktioner. Briserne bliver til storme – og nogle gange til store orkaner. Shitstormene har indtaget de sociale medier med fuld fart.
Finans.dk: Hvis telefonen ikke ringer, efter at jobansøgningen er blevet sendt af sted, kan det være en god idé at tjekke sin hjemmeside, blog, Twitter og LinkedIn […]
De fleste er efterhånden bekendt med begrebet ”shitstorm”. Efter den digitale udvikling er nået dertil, hvor den er i dag, og brugen af de sociale medier er blevet så stor, har en hel del virksomheder og privatpersoner oplevet at komme ud i en shitstorm. Det er potentielt meget skadeligt for omdømmet og kan have signifikante konsekvenser for virksomheden eller personens fremtidige virke.
Jyllands-Posten: Kunden har fået mere magt over virksomhederne, og det er ofte nemmere at lægge sig ned end at tage kampen, mener en ekspert i shitstorms. Derfor har op mod 30 virksomheder droppet Den Korte Avis […]
For dem, der ikke ved, hvad Online Reputation Management (ORM) er, vil vi meget kort introducere ORM. På dansk kan disciplinen oversættes til ”håndtering af online omdømme”, dog bruges det engelske begreb for […]
Politiken.dk: Hvorfor reagerer folk så voldsomt på de sociale medier, når pelsdyr må lade livet […]
Jyllands-Posten: Parkeringsselskabet Bluepark får flere gange om ugen trusler om dårlig omtale fra utilfredse kunder. Det har fået direktøren til at lukke virksomhedens Facebook-side og tegne en forsikring mod en potentiel shitstorm […]
Markedsforing.dk: Reputation management-bureauet ATAK, der tidligere på året lancerede en shitstorm-forsikring i samarbejde med Topdanmark, udvider nu aktiviteterne til Norge […]
Som shitstormekspert sidder William Atak med i DR’s nye radioprogram ”shitstorm”, hvor han vurderer omfanget af en række af Danmarks mest omtalte mediestorme.
Programmets vært Abdel Aziz Mahmoud sætter fokus på det som populært kaldes en shitstorm […]
Finans.dk: Når medierne skriver om shitstorme, lærer kunderne, at dårlig omtale kan bruges til til afpresning af virksomheder, mener omdømmeeskpert […]
Den 10. november 2015 afholdte William Atak et kursus i ”Online Reputation Management og shitstorme” hos Kommunikation og Sprog i København. På kurset deltog ca. 30 engagerede deltagere, der alle på forskellig vis er eller på sigt vil blive en professionel del af den danske kommunikationsbranche.
Med to nye samarbejdsaftaler i hånden er ATAK A/S klar til at videreføre deres ekspertise og spidskompetencer inden for online markedsføring i investeringsbranchen.
ATAK har efterhånden udført online markedsføring inden for mange forskellige områder og er nu klar […]
Skirejsebureauet, der siden 1990 har været danskernes foretrukne arrangør af skiture til Frankrig, Italien og Østrig, ønsker nu at øge deres synlighed online, hvilket er en opgave, de har valgt ATAK til at løse for dem.
For Nortlander Skitours har de seneste to år v […]
TV2 Lorry: Næsten samtlige borgmestre i TV 2 Lorrys sendeområde har en aktiv profil på Facebook, og det er uden tvivl en rigtig god idé, vurderer ekspert. Se i artiklen, hvor godt din borgmester gør sig på det sociale medie […]
Markedsforing.dk: Bureauet bag verdens første “shitstorm-forsikring” er på vej med et Reputation Center, der ved hjælp af algoritmer kan være med til at vurdere virksomheders værdi – eller mangel på samme. Selve centeret ventes køreklar til sommer […]
Skal vi komme med et bud på, hvordan din opgave kan løses?
Udfyld formularen herunder, og vi vil kontakte dig snarest muligt.