Nyheder fra ATAK A/S - Se nyheder, pressemeddelelser og presseomtale

Nyheder fra ATAK A/S - Se nyheder, pressemeddelelser og presseomtale

Hvis virksomheden rammes af dårlig omtale

22/06/2018
|

Faga.dk: Befinder man sig på nettet med sin virksomhed, vil man sandsynligvis på et eller andet tidspunkt få en dårlig omtale. Men det er vigtigt at vide, hvordan man agerer i forhold til den, så det ikke eskalerer. Og måske kan man endda vende negativ […]

Læs artiklen

‘Magtens Tredeling’ ep. 2.11 – Kan man regulere sig til sandhed?

26/04/2018
|

K-News: Kan man lave lovgivning, der regulerer mediebilledet, så fake news helt forsvinder? Og hvad betyder fake news for vores retsstat? Vi tager diskussionen med CEO fra kommunikationsbureauet Atak, William Atak og advokatfuldmægtig hos Klar Advokater og tidligere sekretariatschef hos Pressenævnet, Sanne Godthaab Olesen

Læs artiklen

Da ATAK vandt over Google

I februar 2017 vandt ATAK i samarbejde med Datatilsynet en sag mod Google om fjernelse af to søgeresultater. Sagen blev ført på vegne af en kunde og havde sin start helt tilbage i 2015.

Læs artiklen

Shitstorms: Disse 10 historier fik danskerne op af stolene i 2017

11/01/2018
|

Finans.dk: 2017 blev et år, hvor shitstorms fyldte meget i medierne. Et analysebureau har udnævnt de 10 største […]

Læs artiklen
sextortion-sexafpresning

Sextortion – Afpresning med videooptagelser (sexafpresning)

13/11/2017
|

Hvad er sextortion / sexafpresning?

[Sextortion: Sammensætning af ”Sex” og ”Extortion”. På dansk også kaldet sexafpresning].

Den digitale tidsalder byder på nye former for kriminalitet. I dette indlæg fortæller om webcam-afpresning, hvor helt ”almindelige mennesker” og organiserede kriminelle igennem en del år har […]

Læs artiklen
hvordan håndterer man negative anmeldelser

Hvordan håndterer man negative anmeldelser?

12/10/2017
|

Negative anmeldelser er aldrig gode at have liggende. Især når man tager i betragtning, at op mod 70% (læs hele analysen her) af kunderne vil fravælge at handle hos en virksomhed, der har dårlig omtale liggende online. Derfor bør man som virksomhed aldrig ignorere en negativ anmeldelse – den rette håndtering kan nemlig gøre, at skaden begrænses eller fjernes helt.

Læs artiklen

Atak hjælper danskere med at blive glemt – og kritiserer Google

06/10/2017
|

Journalisten.dk: Atak sender 40-50 henvendelser om året til Google på vegne af danskere, der gerne vil glemmes. Her beskriver direktør William Atak en række eksempler. Men han mener, Googles sagsbehandlere er for lemfældige. ”Vi oplever tit, at to sager af fuldstændig samme […]

Læs artiklen

Ex-AdPeople direktør med i bestyrelse

17/07/2017
|

Bureaubiz.dk: Udover Emre Gürsoy er også advokat Michael Havemann trådt ind i bestyrelsen

Læs artiklen
Shitstorm på sociale medier

Shitstorm på sociale medier

Det river og rusker på de sociale medier. Små lette briser af negativ omtale af virksomheder udvikler sig hurtigere end nogensinde før. Briserne får meget nemt tilført ekstra energi gennem brugernes engagement og hurtige digitale interaktioner. Briserne bliver til storme – og nogle gange til store orkaner. Shitstormene har indtaget de sociale medier med fuld fart.

Læs artiklen